Concorso Suoni d'Arpa

Suoni D’Arpa 2023: awards

CAT. A

1st Prize € 1000,00 offered by Fondazione Omraam (Florence) and Melania Donato: Evelin Greblo (Slovenia)

2nd Prize € 500,00 Scholarship ex aequo: Liné Lipnickaité (Lituania) – Margherita Spicci (Italia)

3rd Prize € 300.00 Scholarship : Rossana Buratti (Italia)

Special Mention (prizes offered by Musica D’Arpa by Sara Rusignolo) : Agatha Barkova (Russia) – Ioan Theodor Blejan (Romania)

Participants in cat. A with jury members, Sara Rusignolo and Daniele Garella

CAT. B

1st Prize € 500,00 Scholarship, € 500,00 Viggiano Città dell’Arpa, Concert offered by “Le Arpe in Villa – Castello di Padernello”, Concert offered by AEDA – Madrid” : Martin Sadilek (Repubblica Ceca)

2nd Prize € 600,00 Scholarship: Tannaz Beigi (Iran)

3rd Prize € 400 Scholarship: Martina Natuzzi (Italia)

Special Prize Mirella vita by Musica D’Arpa: Barbara Ozarowska (Polonia)

Participants in Cat. B with jury members and Sara Rusignolo

CAT. C

1st Prize € 1000,00 Scholarship, Recording and Production CD Tachtus, Concert and Masterclass Arpissima Salvi, Concert in Bologna by Associazione Conoscere la Musica, Concert in Sardegna by Arpe del Mondo – Città di Iglesias:

Shamim Minoo (Iran)

2nd Prize € 600,00 Scholarship: Virginia Pestugia (Italia)

3rd Prize € 400,00 Scholarship: Mari Kelly (Galles)

Participants in cat.C with Jury members

CAT. D

1st Prize € 2000,00 Premio Città di Saluzzo and Concert in Saluzzo S.Cecilia Day: Erika Perantoni, arpa – Andrea Magris, flauto (Italia)

2nd Prize € 500,00 Scholarship: Duo Iris Elena Castini, arpa – Feyza Nur Sagliksever, flauto (Italia- Turchia)

3rd Prize € 400,00 Scholarship: Duo Sauly Fanny Bodson, arpa – Aurore Geraerts, arpa (Belgio)

Participants in cat. D with Jury members

Jury 2023 (from left): Raoul Moretti, Lorenzo Montenz, Emanuela Degli Esposti (charpeison), Claudia Lucia Lamanna, Mattia Sismonda, Fabrice Pierre.

Meraviglioso staff di Suoni D’Arpa: Chiara, Ivan, Cristina, Andrea, Annalisa, Lorena, Francesca!

Canale Video LIVE dell’Associazione Italiana dell’Arpa (a cura di Giuseppe Monari, direttore artistico di Tactus):

Prossimo Concorso / Next International Harp Contest Suoni d’Arpa: Saluzzo 27 August to 1st September 2024